|
Το κάστρο της Ζακύνθου όπως και εκείνο του Αγίου Γεωργίου στην Κεφαλονιά είναι αντικείμενο επισκευών, αλλά όχι ριζικών επεμβάσεων, ούτε ουσιαστικών αλλαγών στη λειτουργία του, όπως έγινε αντίθετα με το φρούριο της Άσσου . Οι μεγαλύτερες ανησυχίες φαίνεται να αφορούν τη σαφή παρακμή του μονοπωλίου του ενετικού εμπορίου στην Ανατολή. Η Venice
Company, που μετονομάστηκε αργότερα Levant Company, ιδρύθηκε από τους Άγγλους το 1583 για την οργάνωση της
εισαγωγής στην μητρόπολη σταφίδας, κρασιού και λαδιού, αλλά ήδη από το 1580 ο Προνοητής του νησιού παραπονιέται για
την παρουσία επί τέσσερα χρόνια 4 ή 5 αγγλικών πλοίων 'μεγάλης χωρητικότητας'1, γεγονός που προκαλούσε 'σοβαρότατη ζημία'2 στην πόλη και στο εισόδημά της. Ένας άλλος Προνοητής θα δηλώσει το 1622 ότι η κρίση του
λιμανιού θα έπρεπε σίγουρα να αποδοθεί σε μια πρόσφατη επιδημία, αλλά ίσως
ακόμα περισσότερο στο γεγονός ότι 'έλειπαν οι εμπορικές συναλλαγές στους
κατοίκους'.
Η ενετική πολεοδομική πολιτική προσανατολίζεται λοιπόν περισσότερο προς
την ανέγερση λιμενικών και αστικών εγκαταστάσεων, παρά στρατιωτικών. Με
αυτό το πνεύμα πρέπει να κατανοηθεί η ίδρυση του λοιμοκαθαρτηρίου , συγχρόνως με την προέκταση της προκυμαίας που πραγματοποιείται στην Κέρκυρα το 1589 και την επέκταση του Ναυστάθμου .
Υποσημειώσεις:
1 'di bona portata'
2 'grandissimo danno'
|